Jak zmierzyć sukces swojego salonu lub spa?

  1. Strona główna
  2. Blog AgendaPro Estetyka
  3. Jak zmierzyć sukces swojego ...

Aby wiedzieć jak udany jest dany biznes trzeba zwrócić uwagę na różne elementy. Z Twoim salonem kosmetycznym i urody jest tak samo: mierzenie sukcesu salonu, jak w przypadku każdego innego biznesu, również ma swoje istotne czynniki, które należy wziąć pod uwagę.

Poznajmy kilka pojęć, dzięki którym dowiesz się, jak udany jest Twój salon.

Satysfakcja klienta

Jeden z podstawowych: jak zadowoleni są Twoi klienci. Równanie jest dość proste: szczęśliwi klienci = wyższa sprzedaż = wzrost Twojego biznesu.

Nie będąc zbyt inwazyjnym i poświęcając zaledwie kilka minut na osobę, możesz przeprowadzić krótkie ankiety wśród stałych klientów (a więc tych, którym najbardziej ufasz), pytając o to, jak bardzo są zadowoleni, czy czuli, że wszystkie ich potrzeby zostały zaspokojone, czy uważają, że jakość salonu można by jeszcze trochę poprawić, czy dostali oferty we właściwych momentach.

Zadbaj o to, aby być przyjaznym i przystępnym. Chodzi o to, że odpowiadają bez nacisku. Jeśli od 1 do 10 dają ci 8 lub 7 w pewnym punkcie, prawdopodobnie są protekcjonalni i powinieneś zwrócić uwagę na tę krawędź.

Wzrost liczby klientów

Kolejnym przydatnym elementem pomiaru sukcesu salonu jest współczynnik wzrostu liczby klientów. Czy porównywałeś, ilu nowych klientów przybyło w ostatnim czasie? Ilu było w zeszłym tygodniu, a ile tydzień wcześniej? Ilu było w listopadzie, ilu w grudniu, a ilu w styczniu?

Robienie tabel porównawczych na ten temat jest bardzo proste, a szybki iloraz może dać Ci dobry pogląd na to, co się dzieje. Na przykład, jeśli podział nowych klientów między grudniem a listopadem daje więcej niż 1, to dobrze sobie radzisz; pamiętaj jednak, aby wziąć pod uwagę istotne czynniki, takie jak święta: to normalne, że masz więcej klientów, gdy zbliża się Boże Narodzenie lub Nowy Rok.

Zawsze dąż do poszerzenia bazy klientów. Pamiętaj: jeśli przybywa nowych klientów, to znaczy, że celujesz we właściwą grupę odbiorców.

Zmierzyć rentowność

To pierwsze pytanie, które powinieneś był sobie zadać, gdy rozpoczynałeś swój biznes w branży beauty lub spa: czy jest on opłacalny? Nie zapominaj jednak, że jest to pytanie, które będziesz musiał sobie ciągle zadawać.

Rentowność jest jednym z najbardziej bezpośrednich sposobów mierzenia sukcesu salonu. Jeśli po opłaceniu wszystkich rachunków i pensji na początku miesiąca zostaje jeszcze trochę pieniędzy, to teoretycznie jesteś na dobrej drodze. Jeśli tak nie jest, należy zacząć dokonywać cięć: które wydatki nie są niezbędne?

Satysfakcja pracowników

Konsumenci powinni być zadowoleni, każdy o tym wie. To, co często jest pomijane, to satysfakcja pracowników. Bez szczęśliwych i spokojnych pracowników, wtedy biznes stopniowo zacznie podupadać, albo z powodu braku motywacji i wydajności, albo z powodu nadmiernej rotacji.

Utrzymanie pracowników w salonie pomoże wygenerować lojalnych klientów, zwłaszcza w kontekście, w którym człowiek oczekuje, że zostanie obsłużony przez kogoś, kogo już zna. Zadbaj o zachowanie przyjaznego środowiska pracy, gratulując i nagradzając ich za dobrze wykonaną pracę. Jeśli wszystkie te punkty zostaną uwzględnione, możesz być pewien: sukces Twojego salonu będzie rósł z czasem. Na koniec trzeba zadać sobie ostatnie pytanie: na ile jestem zadowolony jako właściciel salonu? To chyba jeden z najważniejszych czynników. Upewnij się, że praca sprawia Ci przyjemność i zostaw sobie wystarczająco dużo czasu na własne życie.

Powiązane artykuły:

Porady dotyczące otwarcia własnego salonu w Meksyku 2.

O serwisie

Bez obaw skorzystaj z naszego doświadczenia związanego ze sprzętem fryzjerskim

Jak wybrać odpowiedni fotel fryzjerski?
Na co warto zwrócić uwagę przy wyborze fotelu fryzjerskiego?
Jak znaleźć dobre meble do salonu fryzjerskiego?

Odpowiedź na te i inne pytania znajdziesz tylko u Nas.

 

kontakt@lotniskoparking.com.pl

Galeria