- Strona główna
- Blog AgendaPro Estetyka
- Jak zmierzyć sukces swojego ...
Aby wiedzieć jak udany jest dany biznes trzeba zwrócić uwagę na różne elementy. Z Twoim salonem kosmetycznym i urody jest tak samo: mierzenie sukcesu salonu, jak w przypadku każdego innego biznesu, również ma swoje istotne czynniki, które należy wziąć pod uwagę.
Poznajmy kilka pojęć, dzięki którym dowiesz się, jak udany jest Twój salon.
Satysfakcja klienta
Jeden z podstawowych: jak zadowoleni są Twoi klienci. Równanie jest dość proste: szczęśliwi klienci = wyższa sprzedaż = wzrost Twojego biznesu.
Nie będąc zbyt inwazyjnym i poświęcając zaledwie kilka minut na osobę, możesz przeprowadzić krótkie ankiety wśród stałych klientów (a więc tych, którym najbardziej ufasz), pytając o to, jak bardzo są zadowoleni, czy czuli, że wszystkie ich potrzeby zostały zaspokojone, czy uważają, że jakość salonu można by jeszcze trochę poprawić, czy dostali oferty we właściwych momentach.
Zadbaj o to, aby być przyjaznym i przystępnym. Chodzi o to, że odpowiadają bez nacisku. Jeśli od 1 do 10 dają ci 8 lub 7 w pewnym punkcie, prawdopodobnie są protekcjonalni i powinieneś zwrócić uwagę na tę krawędź.
Wzrost liczby klientów
Kolejnym przydatnym elementem pomiaru sukcesu salonu jest współczynnik wzrostu liczby klientów. Czy porównywałeś, ilu nowych klientów przybyło w ostatnim czasie? Ilu było w zeszłym tygodniu, a ile tydzień wcześniej? Ilu było w listopadzie, ilu w grudniu, a ilu w styczniu?
Robienie tabel porównawczych na ten temat jest bardzo proste, a szybki iloraz może dać Ci dobry pogląd na to, co się dzieje. Na przykład, jeśli podział nowych klientów między grudniem a listopadem daje więcej niż 1, to dobrze sobie radzisz; pamiętaj jednak, aby wziąć pod uwagę istotne czynniki, takie jak święta: to normalne, że masz więcej klientów, gdy zbliża się Boże Narodzenie lub Nowy Rok.
Zawsze dąż do poszerzenia bazy klientów. Pamiętaj: jeśli przybywa nowych klientów, to znaczy, że celujesz we właściwą grupę odbiorców.
Zmierzyć rentowność
To pierwsze pytanie, które powinieneś był sobie zadać, gdy rozpoczynałeś swój biznes w branży beauty lub spa: czy jest on opłacalny? Nie zapominaj jednak, że jest to pytanie, które będziesz musiał sobie ciągle zadawać.
Rentowność jest jednym z najbardziej bezpośrednich sposobów mierzenia sukcesu salonu. Jeśli po opłaceniu wszystkich rachunków i pensji na początku miesiąca zostaje jeszcze trochę pieniędzy, to teoretycznie jesteś na dobrej drodze. Jeśli tak nie jest, należy zacząć dokonywać cięć: które wydatki nie są niezbędne?
Satysfakcja pracowników
Konsumenci powinni być zadowoleni, każdy o tym wie. To, co często jest pomijane, to satysfakcja pracowników. Bez szczęśliwych i spokojnych pracowników, wtedy biznes stopniowo zacznie podupadać, albo z powodu braku motywacji i wydajności, albo z powodu nadmiernej rotacji.
Utrzymanie pracowników w salonie pomoże wygenerować lojalnych klientów, zwłaszcza w kontekście, w którym człowiek oczekuje, że zostanie obsłużony przez kogoś, kogo już zna. Zadbaj o zachowanie przyjaznego środowiska pracy, gratulując i nagradzając ich za dobrze wykonaną pracę. Jeśli wszystkie te punkty zostaną uwzględnione, możesz być pewien: sukces Twojego salonu będzie rósł z czasem. Na koniec trzeba zadać sobie ostatnie pytanie: na ile jestem zadowolony jako właściciel salonu? To chyba jeden z najważniejszych czynników. Upewnij się, że praca sprawia Ci przyjemność i zostaw sobie wystarczająco dużo czasu na własne życie.
Powiązane artykuły:
Porady dotyczące otwarcia własnego salonu w Meksyku 2.