Marketing sensoryczny: emocje i wrażenia dla Twojego biznesu

  1. Strona główna
  2. Blog AgendaPro Estetyka
  3. Marketing sensoryczny: emocje i wrażenia ...

Każdy z nas ma jakiś zapach, który przywołuje wspomnienia z dzieciństwa. Jeśli zamkniemy oczy, możemy wyobrazić sobie tę słodycz, którą tak lubiliśmy, albo mydło, którego używaliśmy w dzieciństwie. Czasem smak, faktura czy nawet melodia potrafią napełnić nas pozytywnymi emocjami i o to właśnie chodzi w marketingu sensorycznym.

Jest to sposób na wykorzystanie pięciu zmysłów konsumenta do wywołania przyjemnych odczuć, które może on skojarzyć z własnym ciałem, a następnie z naszą marką. Istnieje wiele strategii, które można wykorzystać, aby zaangażować wszystkie zmysły konsumentów i sprawić, by ich pobyt w naszym sklepie był zmysłowym doświadczeniem.

Jak aktywować zmysły?

Nie ma czegoś takiego jak nieistotny szczegół, jeśli chodzi o tworzenie doświadczeń dla naszych klientów. Od charakterystycznego zapachu w lokalu po kolory, które wyróżniają Cię spośród innych sprzedawców w Twojej branży - oto kilka przykładów na to, jak możesz tworzyć kampanie, które angażują wszystkie zmysły.

Zrozumienie, że sposób w jaki klienci zapamiętują Twój sklep ma kluczowe znaczenie dla sprzedaży, będzie punktem wyjścia dla Twojej kampanii marketingu sensorycznego.

Aktywuj słuch

  • Słuch: Chociaż wszyscy jesteśmy świadomi funkcji naszych uszu, często nie zdajemy sobie sprawy, jak ważny może być ten zmysł w uruchamianiu wspomnień konsumentów. Niektóre przykłady marketingu audialnego, które możesz wykorzystać w swoim lokalu to:

    • Dżingiel z przyjemną i łatwą do powtórzenia melodią może być promowany w radiu, dzięki czemu ludzie przechodząc obok Twojego lokalu będą kojarzyć go z usłyszaną i lubianą reklamą radiową.

    • Relaksująca muzyka wewnątrz lokalu jest również częścią strategii marketingowej, ponieważ jest bezpośrednio związana z tym, jak klienci będą się czuli w Twoim serwisie. Utwory, które są zgodne z Twoim celem, jakim jest sprawienie, by ludzie czuli się dobrze, zachęcają ich do powrotu. Możesz również wykorzystać modne piosenki na swoją korzyść, tworząc nowoczesną i przyjemną atmosferę, w której Twoi klienci czują się swobodnie.

Uaktywnienie zmysłu węchu

  • Zapach: To jeden z najsilniejszych zmysłów związanych ze wspomnieniami. Zapachy możemy wykorzystać jako mechanizm uruchamiający w konsumentach dobre emocje w stosunku do naszego lokalu. Niektóre powszechne praktyki to:

    • Rozdawanie małych próbek produktów, których używasz w swoim sklepie , niezależnie od tego, czy są to szampony, kremy, olejki czy perfumy, to dobry sposób na przyciągnięcie nowych konsumentów i budowanie lojalności wśród tych, którzy już odwiedzają Twój sklep. Dzięki temu, gdy znów poczują ten zapach, pomyślą pozytywnie o Twoim lokalu.

    • Posiadanie charakterystycznego zapachu wewnątrz lokalu to podstawa, ten aspekt sprawi, że będziesz się wyróżniał na tle innych lokali. Niezależnie od tego, czy będą to olejki aromatyczne, świece czy odświeżacz powietrza, za każdym razem, gdy poczują ich zapach, będą przypominać klientom o doświadczeniu związanym z obsługą.

Aktywuj oczy

  • Wzrok: Jeden z najważniejszych zmysłów, ponieważ to on jest głównie używany do identyfikacji, w ramach wzroku istnieje wiele czynników do rozważenia na temat marki, które sprawiają, że jest ona bardziej identyfikowalna i rozpoznawalna. Wiele z tradycyjnych strategii marketingowych opiera się na tym sensie, ale istnieją pewne aspekty bezpośrednio związane z emocjami wywoływanymi przez czynniki wizualne, które należy uwzględnić w strategii marketingu sensorycznego.

    • Kolory, które wybierzesz do reprezentowania swojej firmy, powinny przekazywać wartości charakterystyczne dla Twojej branży. Istnieją kolory, które są bardziej skłonne do przekazywania pewnych emocji niż inne, a decyzja o nich będzie miała fundamentalne znaczenie, ponieważ określi sposób, w jaki klienci postrzegają Twój lokal. Należy przeprowadzić badanie kolorów i ich wpływu na konsumenta, aby mieć pewność, że kolory, które wybierzesz do reprezentowania swojej firmy, są tymi, które wyzwalają emocje, których szukasz.

    • Kolory wybrane do reprezentowania Twojej firmy muszą przekazywać wartości charakterystyczne dla Twojej branży. Istnieją kolory, które są bardziej skłonne do przekazywania pewnych emocji niż inne, a decyzja o nich będzie miała fundamentalne znaczenie, ponieważ określi sposób, w jaki Twoi klienci postrzegają lokal. Podobnie ważne jest przeprowadzenie badania na temat kolorów i ich wpływu na konsumenta, aby upewnić się, że kolory, które wybierzesz do reprezentowania swojej firmy, są tymi, które wyzwalają emocje, których szukasz.

Aktywuj dotyk

  • Dotyk: Może być skomplikowanym zmysłem, aby zintegrować dotyk z naszym planem marketingu sensorycznego, ale kiedy zagłębimy się trochę w szczegóły biznesu, możemy zobaczyć, że mamy takie opcje, jak:

    • Unikalne opakowania utożsamiane z marką, wykorzystujące różne mechanizmy ochrony sprawiają, że egzemplarze docierają do swoich właścicieli w jak najlepszym stanie, a także zauważą oni wysiłek Twojej marki włożony w zapewnienie bezpieczeństwa. Istotne jest, aby każda warstwa opakowania była oznaczona marką.

    • Używaj miękkich materiałów, które przekazują Twoje wartości jako firmy , czy to na wizytówkach czy materiałach POP, ważne jest, aby ich faktura była przyjemna i przekazywała wartości Twojej firmy Twoim klientom.

Uaktywnij smak


  • Smak: W zależności od sektora biznesu, w którym pracujesz, mniej lub bardziej łatwo jest dostosować swoje produkty do smaku. W obszarze gastronomii i hotelarstwa jest to bardziej komfortowe niż być może w pięknie i estetyce, ale zawsze są małe szczegóły, które można rozważyć, aby przynieść to wyjątkowe doświadczenie dla swoich klientów.

    • Małe przekąski jako wartość dodana podczas gdy Twoi klienci czekają na swoje produkty lub usługi. Strategia ta może być rozważana dla każdego sektora biznesowego.

    • Soki o właściwościach zdrowotnych i rewitalizujących będą bardzo mile widziane przez tych klientów, którzy szukają takich korzyści w ramach Twoich usług. Możesz nawet zawrzeć proste szczegóły, takie jak woda smakowa, które zostaną zaakceptowane przez większość Twoich konsumentów.

W skrócie, marketing sensoryczny polega na doświadczeniach i tym, jak klienci mogą się do nich odnieść, aby stworzyć własne wspomnienia z udziałem Twojej marki. Sposób, w jaki konsumenci zapamiętają Twoją firmę, określi ich nastawienie przy następnej wizycie. Dlatego przy tworzeniu strategii każdy szczegół ma znaczenie. Wszystko, co odróżnia Cię od konkurencji i sprawia, że klienci czują się bardziej mile widziani, przełoży się dla Ciebie na sprzedaż i lojalnych klientów.

Artykuły powiązane

1. wszystko, co musisz wiedzieć o broszurach

2. Email marketing dla salonów kosmetycznych

O serwisie

Bez obaw skorzystaj z naszego doświadczenia związanego ze sprzętem fryzjerskim

Jak wybrać odpowiedni fotel fryzjerski?
Na co warto zwrócić uwagę przy wyborze fotelu fryzjerskiego?
Jak znaleźć dobre meble do salonu fryzjerskiego?

Odpowiedź na te i inne pytania znajdziesz tylko u Nas.

 

kontakt@lotniskoparking.com.pl

Galeria